Parkirni harač

Bandić je od današnjeg dana, uveo naplatu parkiranja u Korajčevoj i Šoljanovoj ulici.

Dobro, pa što onda? Možda će biti jasnije u čemu je problem ako pogledamo gdje se te ulice nalaze. Vizualno predočavanje puno je potpunija informacija od suhoparnog navođenja imena ulica. Ok, da pogledamo kartu sa zonama naplate parkiranja:

Uf, ne. Ova slika nije od pomoći, te dvije ulice nisu stale u okvir. Dajte da to malo raširimo:

Ok, sad se vidi o čemu pričamo. Kada smo mapu raširili toliko da smo obuhvatili dobar komad Medvednice i gotovo kompletnu obilaznicu, skroz do Lučkog, Buzina i Velike Kosnice, ove dvije ulice koje je Miki uveo u treću zonu naplate stale su na kartu. To je ovo područje crveno označeno na krajnjem zapadu.

Ok, dobro, sad malo dramatiziramo, ne? Nije to jedino područje „malo dalje“ od centra gdje se naplaćuje parking, evo u samoj blizini označenog područja nalazi se naplata. No tu se radi o parkiralištu uz tržnicu.

Kod dvije ulice koje se s prosincem uvode u sustav naplate nema nikakvog prometnog ili urbanističkog razloga zašto bi se tamo trebalo naplaćivati parkiranje. Radi se doslovno o najzapadnijim zgradama u Španskom – zapadno od njih više nema stambenih zgrada. Samo livade, nekoliko indrustrijskih i skladišnih postrojenja i postrojenje za prikupljanje i zbrinjavanje krupnog otpada onog Mikijevog frenda, na kojemu svaku godinu do dvije slučajno plane požar, pa otpad čije smo zbrinjavanje već jednom platili Mikijevom frendu, zbrinjavaju vatrogasci. Što opet mi plaćamo.

Već je početkom ove godine Miki Fontana bio pustio balon u javnost i najavio uvođenje parkinga u cijelom gradu. Doduše tada je Miki pričao o cijeni 0d 75 lipa po satu i mjesečnoj karti od deset kuna. No sada, kada je novi harač – doduše mic po mic – krenuo, više nitko ne spominje te brojeve. Ovo rubno područje grada dobilo je treću naplatnu zonu, dakle 250% veću cijenu od najavljene, istu kao i ulice u zoni tramvaja. Mikiju Fontani očigledno nije dovoljno da gradski proračun svake godine puni porezom na osobna vozila, nego želi još jednom, na svakom automobilu ubrati mjesečni harač od bar 25 kuna.

Zašto? Pa „demokracija košta“.

Tko zna kada će opet nekoj saborskoj zastupnici trebati zaposliti brata na gradskom proračunu. Ili kada će nekoj drugoj saborskoj zastupnici trebati kupiti buket cvijeća, i naći nešto da radi nakon bogate i uspješne karijere pretakanja iz šupljeg u prazno? Ili kada će opet trebati iskeširati Crkvi par milijuna kuna za uređenje i opremanje multimedijalne dvorane, ili za uređenje vrta?

A fontane? A kumovi? A predsjednička kampanja po cijeloj Hrvatskoj? A Bosna?

Nemojmo se zavaravati, novac koji će Miki pobrati novim haračem neće otići u uređenje javnog prostora. Ni te dvije ulice, kao ni ostatak grada neće ovom novom naplatom dobiti ni novu ni bolju uslugu. I dalje će biti jednako teško parkirati, jer se neće izgraditi nova mjesta za parkiranje.

Sve će ostati isto, samo će Miki imati više našeg novca kako bi „delao“. U svom, a ne u javnom interesu.

Dobro, možda i privatni investitor upravo u te dvije ulice na kraju grada uspije prodati koju garažu više. Jer, kako čujem, baš se ne prodaju po cijeni koju traže.